lezen bij SPIEGELMAN


"Zomers gegons"
omslag voor 19 augustus 1996
"...het werd steeds moeilijker om het tijdschrift te zien als een uitlaatklep voor mijn ideeën.Ik (..)begon het te beschouwen als een beter betaalde versie van mijn vroegere baan."
De opdracht was plezierige en aangename omslagen te maken
"Die zomer,-ten einde raad, op zoek naar  ideeën- schrok ik me tot mijn grote opluchting halfdood van enkele enorme insecten , die me inspireerden tot "Zomers gegons""(pag 40)

Winterfictie
omslag voor 28 december 1998/4 januari 1999
verschillende omslag ontwerpen werden afgekeurd
(het was de periode van het schandaal rond Clinton)
"rusteloos ging ik zitten voor een omslag van alweer een themanummer
"winterfictie"
met beschaafd bloot..en een sneeuwpop" (pag 62)


Valt de bodem eruit,schat?
omslag voor 23/30 april 2001

Geldnummer van 2001
ook toen heerste een grimmige economische sfeer
deze omslag "gaf de toon weer van beschaafde angst van The New Yorker " (pag 78)


BRON

Geen opmerkingen: